Prosty sposób na to, by dzieci pisały każdego dnia

image

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak sprawić, by dzieci pisały codziennie, nie wystawiając codziennego chóru zbiorowych jęków? Prowadzenie notatnika pisarza to prosty i skuteczny sposób na to.

To brzmi trochę romantycznie, wiem. Nawiązuje do stworzenia zwietrzałej, skórzanej kolekcji nut i bazgrołów, które można znaleźć w cichej, odizolowanej, drewnianej kabinie samotnego autora. I, w pewnym sensie, jest to takie romantyczne... Poza tym, że wasi autorzy są hałaśliwi, przedpokrywkowi i prowadzą życie znacznie bardziej wspólnotowe niż samotne!

Mając na uwadze tę rzeczywistość, stworzyliśmy niesamowite ramy, dzięki którym możesz zacząć przekształcać swoich uczniów w pewnych siebie pisarzy, tworząc ich własny, ceniony notatnik.

Koncepcja notatnika pisarza jest prosta.

  • Wystarczy pusty notatnik i ołówek lub długopis.
  • Uczniowie piszą lub rysują w swoim notesie, przez co najmniej kilka minut, każdego dnia.
  • Notatnik pisarza nigdy nie jest oceniany. Jest to po prostu czynność, która zachęca do praktyki pisarskiej i pielęgnuje kreatywność.
  • Notatnik pisarza jest usuwany z presji "naprawiania".
  • Jak korzystać z notatnika pisarza w klasie
  • Zrób sobie nawyk spędzania czasu "w" notatniku swojego pisarza każdego dnia.

W ten sam sposób poświęcasz czas na trwałe ciche czytanie, aby stworzyć pewnych siebie czytelników, poświęcając czas na trwałe ciche pisanie stworzysz pewnych siebie pisarzy.

Jeśli tworzenie notatnika pisarza jest dla Ciebie, jako nauczyciela, nowością, to z pewnością znajdziesz wiele korzyści w założeniu własnego notatnika. Ukończcie zajęcia, które robią wasi uczniowie, podzielcie się z nimi swoim pisaniem, swoimi sukcesami i błędami! Po drodze będziesz również tworzyć fantastyczne źródło przykładów.

Ustawianie codziennej rutyny notatnika pisarza

Każdy uczeń potrzebuje swojego własnego notatnika. Jeśli możesz, pozwól im wybrać, czy wolą wyściełany notatnik, czy też pustą wizualną książkę w stylu pamiętnika, tak jak to robiliśmy na naszych zdjęciach.
Pozwól uczniom stworzyć okładkę do swojego notatnika, lub możesz dostarczyć im tę stronę z okładką notatnika, którą będą mogli ozdobić.
Przedstaw swoją koncepcję swojej klasie, upewniając się, że rozumieją, że notatnik nie będzie oceniany, ale będzie używany codziennie jako miejsce do zabawy pomysłami i słowami. Ten wspaniały poemat pisarza Ralpha Fletchera doskonale nadaje się do umieszczenia z przodu zeszytu jako przypomnienie o jego przeznaczeniu.

Zeszyty szkolne sklep Alibiuro.pl

Codziennie poświęcaj uczniom co najmniej 5 minut na pisanie notatników, wykonując określone czynności (patrz sugestie poniżej!) lub pozostawiając im wolny czas na pisanie.
Nie używaj "czasu na notatniki" jako szybkiej czynności końcowej lub nagrody!
Wartością i korzyścią czasu spędzonego w klasie na pisaniu notatnika jest to, że uczniowie na wszystkich poziomach umiejętności (i wszystkich cech behawioralnych!) mają możliwość znalezienia własnej pewności siebie w pisaniu.

Pomysły na zajęcia z notatnika pisarza

Możesz pobrać tę stronę z okładką notatnika pisarza tutaj.

Pomysły na działalność związaną z notatnikami pisarskimi
Codzienną czynnością pisarską dla uczniów może być wszystko! Cóż, nie dosłownie niczym - uczniowie nie mogą biegać przez dziesięć minut zamiast pisać, ale można pozwolić im biegać po owalu przez dwie minuty, a następnie poświęcić osiem minut na pisanie o doświadczeniach ich ciała przed, podczas i po biegu...

Kluczem do sukcesu tej nowej, codziennej rutyny jest mieszanie rodzajów zajęć, do których zachęcasz uczniów. W końcu chcesz, aby byli wystarczająco pewni siebie, że będą szczęśliwi mogąc pisać, rysować lub tworzyć na podstawie kaprysu. Wtedy właśnie zaczną doświadczać mistrzostwa w pisaniu i kreatywności.

Oto kilka różnych czynności, które można wykonać w ramach codziennej praktyki pisarskiej.

Szybkie pisanie kartek

Przy pierwszym uruchomieniu notebooka dla uczniów, można pobrać i laminować te karty szybkiego dostępu do notebooka, aby wykorzystać je w całej klasie lub pomóc poszczególnym uczniom, którzy czują się nieco "uwięzieni".

Karty szybkiego dostępu do notatnika pisarza
Korzystanie z tych Kart szybkiego dostępu do notatnika to tylko jedna z propozycji działań, które mamy dla Ciebie!

Kolejną niesamowitą czynnością pisarza FUN jest korzystanie z naszego widżetu Visual Writing Prompts. Po prostu zaprojektuj go dla całej klasy, aby zobaczyć i obrócić się w celu wygenerowania losowego obrazu z podpowiedziami do pisania i sugestiami działań poniżej.

Alternatywnie, osoby indywidualne lub małe grupy uczniów mogą odwiedzić widżet Visual Writing Prompts na tablecie, aby wygenerować własny monit do pisania.

Konsultant edukacyjny i pisarz Joann Portalupi (za pośrednictwem Krajowej Rady Nauczycieli Języka Angielskiego), ma te fantastyczne sugestie dotyczące kadrowania działalności pisarskiej:

Uchwyćcie to, co ważne. Zachęcaj uczniów do pisania o swoich doświadczeniach, uczuciach i emocjach.
Opiszcie swój świat. Wykorzystanie pięciu zmysłów jako ram dla pisania pomaga dodać głębi i złożoności pisaniu uczniów. Rzuć uczniom wyzwanie, by patrzyli na swoje biurko lub myśleli o swojej sypialni i pisali o tym, jak wygląda, brzmi, czuje, smakuje i pachnie!
Załączaj rysunki lub szkice. Nie czuj się ograniczony do pisania. Notatnik pisarza może zawierać myśli i pomysły wyrażone w dowolny sposób. Praktyka polega na powstrzymaniu tego rodzaju autocenzury, która wynika z poczucia, że coś "powinno" być zrobione w określony sposób.

Pisać do konkretnej grupy odbiorców. Portalupi sugeruje dzieciom, aby zastanowiły się nad czymś, co chciały komuś powiedzieć i napisały to w formie listu.
Bądź zainspirowany fragmentami. Dodajmy ten artystyczny, zwietrzały wygląd, zachęcając uczniów do umieszczania w nim artefaktów z natury i swojego życia. Liście, broszury, bilety, zdjęcia, kwiaty - wbijaj je płasko i wbijaj!
Zrób wykres słupkowy. Każdego dnia znajdziesz nowy sposób na wykorzystanie notatnika pisarza, zapisz go na tablicy lub tablicy ogłoszeń dla przyszłych inspiracji!
Pisz, dziel się i pisz ponownie! Zachęcaj uczniów do dzielenia się swoją pracą, czytania na głos w parach, małych grupach lub w klasie. Słuchanie tego, co inni stworzyli z tej samej aktywności lub bodźca, jest tak wspaniałe, że może być inspiracją, dyskusją i zabawą!

Od zeszytu pisarza do wypolerowanego kawałka

Uczniowie mogą czerpać inspirację z notatnika swojego pisarza, aby tworzyć wypolerowane elementy do konkretnych jednostek lub zadań oceny. Wybitna nauczycielka, Bev Gallagher z Princeton Junior School, proponuje wykonanie tych czterech kroków:

  • Word Work - nieustrukturyzowana, swobodna praca generowana w notatniku pisarza.
  • Przenoszenie się na papier - kopiowanie słów lub fragmentu pisma z notatnika na czystą kartkę papieru w celu zabawy formą, wyborem słów i strukturą.
  • Rewizja/Edycja - oznaczanie edycji i zmian na papierowym szkicu w celu ułatwienia ewolucji dzieła.
  • Forma końcowa - ostateczna prezentacja pracy, odręczna lub drukowana, na papierze lub elektronicznie, wybrana poprzez staranny wybór autora.
  • (za pośrednictwem Krajowej Rady Nauczycieli Języka Angielskiego)

Naprawdę jest tak wiele korzyści z uczynienia z notatnika nienegocjowalnej części codziennej rutyny. Nawet jeśli trwa on tylko 3-5 minut każdego dnia, zachęcanie uczniów do pisania bez względu na cel, wzmacnia kreatywne i poznawcze mięśnie, których potrzebują, aby stać się pewnymi siebie pisarzami.