8 Sposobów wykorzystania piór szkolnych

image

Dzieci uwielbiają długopisy, a kto może je winić? Są w różnych kolorach, nigdy nie trzeba ich ostrzyć i oczywiście pisanie nimi sprawia, że dzieci czują się bardziej dorosłe! Ale nauczyciele szkół podstawowych zazwyczaj nie zachęcają uczniów do przynoszenia piór do klasy, nie mówiąc już o wykonywaniu z nimi szkolnych prac. Być może jest to obawa, że dzieci dostaną atrament na ubranie lub że pióro jest zbyt "trwałe", gdy młodzi uczniowie uczą się nowych koncepcji. Bez względu na powód, przeprowadziliśmy nasze badania i uważamy, że długopisy mają miejsce w rękach uczniów klasy tuż obok ołówka nr 2! (Nie wspominając już o tym, że przydałaby nam się przerwa od tych wszystkich wiórów ołówka). Tak więc zaokrągliliśmy osiem sposobów, w jaki nauczyciele mogą używać długopisów, aby poprawić swoją aktywność w klasie i zwiększyć zaangażowanie uczniów - na stałe!

1. Gdy czynności związane z pisaniem odręcznym stają się nieświeże, należy przełączyć się na pióro. Masz grupę niechętnych pisarzy w swojej klasie? Pozwól im na zmianę wykonywać czynności związane z pisaniem szybkoschnącym piórem, takim jak Paper Mate® InkJoy® Gel Pen, i pozwól im wybrać swój własny kolor. Nowe narzędzia do pisania zawsze wzbudzają zainteresowanie dzieci, a gdy uczniowie są podekscytowani nowym narzędziem, ich poziom zaangażowania w pisanie odręczne również znacznie wzrasta.

Pióro szkolne

2. Spróbuj "dzielić się piórem". Ta interaktywna czynność pisania jest świetna dla młodszych uczniów do ćwiczenia konwencji pisania, pisania odręcznego i ortografii. Jako nauczyciel wybierasz słowo lub wyrażenie typu "raz na jakiś czas" i zapisujesz je na kartce papieru lub flipcharcie. Następnie "dzielisz się piórem", przekazując je każdemu uczniowi, aby kontynuował opowiadanie własnymi słowami. Pióra Paper Mate Flair® są najlepsze do tego celu, ponieważ działają bardziej jak markery.

3. Pozwól im robić swoje zadania matematyczne w piórze (gasp!). Tak, można odrabiać zadania domowe z matematyki za pomocą długopisu; w rzeczywistości niektórzy nauczyciele wolą to robić. Podczas gdy ołówki są oczywistym wyborem, zachęcają do "pułapki wymazywania", w której uczniowie spędzają cenne minuty na wymazywaniu swojej pracy, tylko po to by pozostać z rozmazaną kartką papieru i mieć niewiele czasu na ukończenie zadania. W przypadku ołówka, wymazywanie nie wchodzi w grę - i jeszcze lepiej, nauczyciele mogą obserwować proces myślowy uczniów, gdy próbują rozwiązać problem. Wciąż brzmi to zbyt ryzykownie dla uczniów? Wypróbuj program Paper Mate's EraserMate® , aby ułatwić sobie w nim drogę.

4. Powiedz szczęśliwe urodziny w sposób "pisać". Prezenty dla uczniów nie są konieczne, ale są wspaniałym sposobem na to, aby każde dziecko czuło się wyjątkowo. Prostym, zabawnym prezentem, za który dzieci szaleją, jest kolorowy długopis Paper Mate InkJoy Quatro. Kup kilka z nich na początku roku szkolnego (lub dodaj je do swojej klasowej listy życzeń), aby zawsze mieć je na stanie. Następnie dołącz ładny identyfikator z nadrukiem, aby stworzyć idealny prezent dla dzieci. Możesz nawet pozwolić urodzinowemu uczniowi użyć jego specjalnego długopisu do pracy w klasie tego dnia.

5. Obróć pióro. Wspaniała do wypełnienia tych ostatnich 10 minut zajęć, gdy lekcja kończy się wcześnie, ta prosta, wolna od przygotowań gra jest świetnym sposobem na przejrzenie materiałów testowych lub omówienie tego, czego nauczyliście się tego dnia na zajęciach. Po prostu usiądź uczniom w kółku z długopisem w środku, każ każdemu dziecku kręcić długopisem, a ktokolwiek go wskaże, musi odpowiedzieć na pytanie nauczyciela.

6. Pamiętasz kumpli z piórkiem? Tak, tradycyjne programy dla kumpli nadal istnieją. Pomimo takich technologii, jak Skype, poczta elektroniczna i FaceTime, studenci nadal czerpią ważne korzyści z wysyłania odręcznych notatek do swoich wielokulturowych przyjaciół, w tym poprawę umiejętności czytania i pisania, poczucie pisania z myślą o "prawdziwej" publiczności oraz cierpliwość (ponieważ w przeciwieństwie do świata tekstu i poczty elektronicznej, studenci muszą faktycznie czekać na nadejście odpowiedzi). Używanie pióra do pisania tych listów, nawet jeśli niechlujna kopia jest robiona najpierw ołówkiem, gwarantuje, że ich listy będą wyraźne i łatwe do odczytania bez smug gumki. A tam, gdzie ołówek ma tendencję do blaknięcia, tusz trwa wiecznie, więc uczniowie mogą zachować litery do oglądania w późniejszym okresie życia. Źródło: Edutopia

7. Urządźcie ceremonię "ukończenia" pióra. Kiedy poczujesz, że uczniowie są gotowi na skok od używania ołówków do pisania, spraw, aby była to wyjątkowa okazja, każąc każdemu dziecku oddać stare ołówki w zamian za papierowego kolegę InkJoy 100ST. Zauważysz, że uczniowie będą bardzo dumni z używania swoich nowych narzędzi do pisania.